Maxime Meiland krijgt het geregeld zwaar te verduren. Zo zou ze volgens de kijkers van Chateau Meiland omschreven worden als een luie en verwende meid. Iets waar helemaal niets van aan is volgens Timon Moll, de man die jarenlang als regisseur heeft samengewerkt met de familie.
“Dat is ze juist niet!”, gaat hij vurig van start in Party. “Ik vind dat zo erg. Ik vind het voor haar echt afschuwelijk en echt heel onterecht. Het is ook niet wat wij laten zien. Ik heb dat nooit laten zien.”
Volgens Timon heeft hij het er vaak over gehad met Maxime of hij haar op een bepaalde manier had moeten laten zien, maar Maxime wou dit absoluut niet. “Wat ik de kracht van Maxime vind, en ik vind echt dat dat wordt onderschat door de pers, is dat zij als geen ander weet een scène om te buigen of iets anders te zien … Of ze krijgt door mij iets ingefluisterd of ze doet het zelf, omdat ze denkt: kom we gaan nu even lekker met de botte bijl erin. Waarmee ze een scène een andere richting geeft. Dat doet ze zo goed. Maxime is heel slim. Ze begrijpt heel goed hoe je televisie moet maken.”